1.9.10

Pembunuh Bisu


Kau bunuh aku,
dalam diam.

Aku mencari
erti kewujudan kau
dan aku buntu.

Apa kau datang
Sebagai suatu mimpi
atau kau hadir
di luar benak
khayalan aku.

Sumpah,
aku buntu.

Hiruk pikuk mimpi,
aku terjaga
tapi kau tiada
lalu aku tidur semula.

Dan kau
berdiri di depan
dua tangan kau
terikat belakang.
Sebelati pisau
Kau gertap di bibir.
Kau bersedia
membunuh aku.

Aku lihat
kau senyum.
Sumpah kau cantik.

Kau lontar belati pisau
mengena tepat jantung aku.
Darah merah tepercik keluar
dari lubang yang mengena.
Aku tidak buat apa-apa.

Untuk segala dosa
aku lakukan
sewaktu cinta
kita ratah bersama.
Aku rela.

Hingga terpacul darah terakhir
kau tidak berkata apa.
Kau memaling aku dan pergi
aku tinggal sendiri.

Kau bunuh aku,
dalam diam.

Aku tulis kerana terjaga, 1 September 2010


No comments: